Cum se face un cos de fum pentru cazanul de incalzire cu lemne

3 februarie 2012 § Un comentariu

Exista mai nou tot felul de variante de cosuri de fum, mare popularitate a castigat cel din tabla de inox, insa eu cand am vazut pe la altii ce condens face, ce smoala neagra se scurge pe el, mi-a pierit cheful. In plus, mi se pare ca are un aspect oarecum industrial, nu prea potrivit cu ideea mea de  casa si pe deasupra costa si multi bani (peste 1000 de euro). Un alt cos de fum, dupa mine, mai bun, dar inca si mai scump, este cel modular din ceramica (ma refer la cele cu cel putin 22 de cm. in sectiune, celelalte sunt jucarii). Cea mai ieftina varianta de cos de fum si una dintre cele mai bune, desi necesita ceva munca, ramane, dupa parerea mea, cosul de fum clasic, facut din zidarie de caramida plina.

Desi nu ati crede, intr-un cos de fum intra ceva material; pentru un cos de 48×50 cm latura, cu un interior util de 25×27 cm. si o inaltime de 10 metri, aveti nevoie de aproximativ 1,725 mc de caramida plina (pt. dimensiunile caramizii la 25×11,5×6 cm.). Mai aveti nevoie de 1 mc de beton pentru fundatie – e foarte necesara o fundatie solida pentru cos, pentru ca e greu si se sprijina pe o suprafata mica. Aveti nevoie de ceva fier beton si in plus de mortar pentru zidarie si tencuit.

Mai jos, va arat schitele mele pentru cosul de fum pe care il am eu acasa, fara pretentii ca ar fi ale unui profesionist, am reusit un cos solid si foarte eficient.

1. Zidarie cos de fum – urmand aceasta schema, nu va trebui sa taiati din caramida niciodata (click pe poza pentru marire).

2. Amplasarea cosului fata de acoperis – e foarte, foarte important ca varful cosului sa depaseasca minimum cu 50 de cm. inaltimea coamei acoperisului, altfel cosul nu va avea tiraj. Ideala este pozitionarea cosului asa ca in figura 1, sa traverseze prin pod si sa iasa afara cat mai aproape de coama (click pe poza pentru marire).

3. Inserarea racordului de la cazan la cosul de fum trebuie sa fie intr-un unghi de 45 de grade (pe cat posibil), in niciun caz orizontal. Pentru acest racord, comandati-va la un tinichigiu un tub de marime potrivita facut din tabla de 1-1,5-2 mm., cum va da mana, impreyuna cu coturile necesare. Inainte de a comanda tubul asta, am folosit tuburi flexibile de aluminiu din comert, doua la numar, care s-au ars foarte repede.

Dupa cum se vede in fig. de mai sus, am amplasat centrala pe un suport metalic din bara sudata. Acest suport este necesar pentru aerisirea cazanului.

Cam atat! Spor la treaba, eu ma duc la „cousin”-u’ meu sa mai bag un lemn pe foc, ca ninge-afara!

Tagged:

§ 1 Responses to Cum se face un cos de fum pentru cazanul de incalzire cu lemne

Lasă un comentariu

What’s this?

You are currently reading Cum se face un cos de fum pentru cazanul de incalzire cu lemne at temedecasa.

meta